وب سایت دانشنامه
مشاوره ژنتیک فرآیندی است بسیار مهم که در اختلالات ژنتیکی زوجین بررسی و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار ما قرار میدهد . باتوجه به پیدایش بیماری های مختلف ژنتیکی قطعا این مشاوره یکی از با اهم

مشاوره ژنتیک

پنجشنبه 09 تیر 1401

مشاوره ژنتیک فرآیندی است بسیار مهم که در اختلالات ژنتیکی زوجین بررسی و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار ما قرار میدهد . باتوجه به پیدایش بیماری های مختلف ژنتیکی قطعا این مشاوره یکی از با اهمیت ترین امور در زمان قبل از بارداری محسوب میشود .

دراین مشاوره شخص مشاور اطلاعاتی را از شما گرفته و با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شما درباره ی مخاطرات ژتیکی با شما گفت و گو خواهد کرد .

متاسفانه برخی این آزمایش را جدی نمیگیرند و با جمله انشالله که مشکلی پیش نمیاید از انجام آن سر باز می زنند ولی باید در نظر داشت که مشاوره ژنتیک و حتی یک آزمایش کاریوتایپ میتواند یک ازدواج را نجات دهد .

و از بروز بیماری های مادر زادی پیشگیری کند که ذی نفع این مسئله در مرحله اول خود زوجین و خانواده هایشان هستند و در مرحله بعد جامعه اما همان گونه که گفته شد هنوز افراد بسیاری جدی نمیگیرند و باعث آزار و اذیت خود و دیگران و فرزند متولد شده میشوند .

مشاوره ژنتیک در منزل

مشاوره ژنتیک در منزل هم امکان پذیر است . یعنی اگر وقت و یا امکان مراجعه حضوری به مراکز پزشکی جهت انجام این آزمایش را ندارید کافیست از طریق فرم بالا درخواست خود را ثبت نمایید تا متخصصین ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و اقدامات لازم جهت انجام آن در منزل شما را انجام دهند .